Connect with us

Uncategorized

Warga Emas Berusia 97 Tahun Berjalan Kaki Sejauh 3 Kilometer Ditemani Dengan Seekor Kucing

Published

on

Warga Emas Berusia 97 Tahun Berjalan Kaki Sejauh 3 Kilometer Ditemani Dengan Seekor Kucing

Jika seekor kucing benar-benar menyayangi tuannya, maka dia akan mendedikasikan hidupnya dengan melakukan apa sahaja sepanjang hayatnya. Ini adalah kisah seekor kucing berusia 15 tahun yang menemani seorang datuk berusia 97 tahun berjalan kaki sejauh 3 km untuk melawat isterinya yang menghidap peny4kit d3mensia.

Selepas 15 tahun, ternyata dia adalah kucing penaung yang telah mendedikasikan seluruh hidupnya demi keluarganya. Pan Shuhua, pemilik kucing berusia 15 tahun bernama Xiao Ke, berkata kucing itu pada asalnya kucing terbiar yang diselamatkan.

Xiao Ke sangat ceria dan peramah. Paling mengagumkan, dia akan setia melindungi dan menemani datuk keluarga yang kini berusia 97 tahun itu. Kucing yang setia ini sering dilihat bersama datuknya pada bila-bila masa dan ke mana sahaja dia pergi. Xiao Ke yang taat akan mengikuti di belakang datuknya untuk melindunginya, dan kedua-duanya tidak dapat dipisahkan.

Shuhua berkata, mntuanya yang sudah tua tinggal di rumah, pada suatu hari, dia tiba-tiba teringat isterinya berusia 89 tahun, yang kini tinggal di rumah orang tua akib4t dmensia. Kemudian dia terkejut melihat Xiao Ke menemani datuk pulang.

Seluruh keluarga berasa lega dan bersyukur kerana dia selamat pulang, dengan bantuan Xiao Ke yang sentiasa berada di sisinya untuk memastikan keselamatannya.

“Bapa mertua saya telah berjalan 2-3 kilometer tanpa memberitahu keluarga,” kata Shuhua

Shuhua berkata apabila dia mengetahui bapa mentuanya hilang, semua orang di dalam rumah menjadi bim.bang dan p4nik. Tetapi kemudian mereka berasa lega kerana akhirnya bapa mertuanya pulang dengan ditemani kucing itu. Bapa mertuanya tidak dapat berjalan dengan baik, tetapi dia bernasib baik kerana Xiao Ke menemaninya dalam perjalanan pulang.

Xiao Ke mengikut dan melindungi datuknya dalam perjalanan pergi dan balik, sejauh 2 hingga 3 kilometer dengan selamat.

“Bapa mentua saya berkata dia hanya akan berjalan sebentar dan berehat, kemudian berjalan sedikit lagi dan berehat. Perjalanannya sangat mudah kerana Xiao Ke sentiasa berada di sisinya. Kami tidak sangka kucing itu melompat keluar dan berjalan bersama datuknya. Pengalaman mentua saya hil4ng seketika benar-benar men5kutkan kami,” kata Shuhua.

“Berjalan kaki satu atau dua kilometer amat sukar bagi warga emas, dan mereka memerlukan 2 hingga 3 jam untuk berjalan. Apabila bapa m3rtua saya pulang ke rumah, dia hanya tersenyum dan berkata, ‘Baguslah si kecil comel ini menemani saya, kalau tidak saya mungkin k3liru…’,” tambah Pan.

Kerana nenek berada di rumah jagaan, dan anak-anak pergi bekerja, hubungan Xiao Ke dengan datuk semakin kuat. Datuk kini telah menjadi orang yang paling disayangi Xiao Ke. Shuhua merasakan keputusan awalnya untuk mengambil dan menjaga Xiao Ke adalah tepat.

“Setiap kali bapa m3rtua saya keluar berjalan-jalan, Xiao Ke akan berada di sisinya sepanjang jalan. Kadang-kadang bapa m3rtua saya akan pergi mandi dan dia akan menunggunya di pintu bilik air dan dengan sabar memerhatinya sehingga dia selesai sebelum dia keluar dan melakukan hal sendiri.

Bermula awal musim sejuk ini, apabila ibu m3rtua saya tiada di rumah, Xiao Ke menjadi teman tidur bapa m3rtua saya. Mereka sentiasa bersama,” katanya.

“Sebenarnya, saya pemilik sebenar Xiao Ke. Kemudian, saya tingg4lkan di rumah ibu mertua saya kerana saya melihatnya dan bapa m3rtua saya sangat menyayangi Xiao Ke. Saya tidak mahu meluk4kan h4ti mereka, jadi saya tinggalkan dia di sana.

Tapi sekarang saya rasa, baguslah Xiao Ke tinggal di rumah itu bersama bapa m3rtua saya. Kehidupannya lebih bahagia kerana dapat menemaninya,” kata Shuhua. Semoga atuk dan kucing kesayangannya terus sihat dan dipanjangkan umur bersama.

Sumber: https://www.dedah.site

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending