Connect with us

Uncategorized

M4kam Sayyidatuna Aminah Ibunda Rasulullah S.A.W

Published

on

M4kam Sayyidatuna Aminah Ibunda Rasulullah S.A.W

Ini makam Ibunda Nabi Muhammad SAW yang dik4fir-k4firkan oleh segelintir manusia. Kata Al Allamah Habib Umar bin Hafid, sambil teris4k men4ngis “Jika Sayyidah Aminah k4fir, dan masuk n3raka, maka tidak ada satu orangpun dimuka bumi ini layak masuk surga”. Bagaimana mungkin Nabi SAW lahir dari rahim seorang wanita yang tidak beriman kepada Allah. Para ulama sepakat, para Nabi lahir dari rahim yang suci.

Umat macam apa yang tidak punya kelembutan hati menjaga perasaan Rasulullah saw. Kata Syeikh Ibn Al-Arabi

أذى النبي صلى الله عليه وسلم من اكبر الكبائر يكاد ان يكون كفرا كما ورد فى القران ” او كما قال

“Meluk4i hati Nabi Muhammad saw adalah d0sa besar paling top, bahkan bisa ku fur sebagaimana ayat al-Quran”. Kata Ibn Arabi, apa ada yang lebih meluk4i Nabi saw daripada tu duh4n Ibu Nabi saw k4fir? Tidak ada. Apa kalian lebih berhak untuk mendapat hidayah Iman daripada ibunda Nabi SAW yang melahirkan seorang putra penerang manusia sepanjang masa.

Iman yang tidak berdiri tegak di atas pondasi yang kuat dan sehat, ia mudah ters3ok-s3ok sesuai bis!kan kepentingan duniawi. Seperti kata Syekh Azhar, terlihat memperjuangkan agama Allah padahal memperjuangkan h4wa n4fsunya.

Jika wanita suci seperti Sayyidah Aminah k4fir, jika seorang wanita Agung yang melahirkan Nabi seperti Sayyidah Aminah masuk n3raka, maka tidak ada seorang ibu yang pernah melahirkan dan yang dilahirkannya layak masuk surga Allah سبحانه وتعالى.

Kenapa kita sepakat soal kemuliaan Sayidah Aisyah sementara kita banyak diantara kita yang menghin4 Sayyidah Aminah dan memperd3batkannya? Bisakah kita berbaik sangka kepadanya? Sebagai terimakasih kita kepada Nabi SAW. Manusia agung hanya lahir dari rahim agung.
.
Oleh: Ahmad Tsauri

Apa kata anda?Dah baca sila share,like dan komen ya.Terima kasih

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending